Partnere

Vi vil takke våre partnere, som bidrar til å skape en fantastisk festival!

Generalsponsor

DNB

Stikk innom standen til DNB midt i Tøyenparken for å slappe av, lade mobilen, sikre deg et fotominne i deres fotoboks, få festivalstilen med glitter eller delta i morsomme konkurranser. Som kunde får du også kundefordeler på dagsbilletter til Øyafestivalen, og du kan også benytte deg av DNB Fast track ved båndbytte.

Hovedpartnere

Logoen til Pepsi

Pepsi Max

Pepsi Max og Ringnes er leverandør av drikkevarer til festivalen. Besøk Pepsi Max lounge og Munkholm bar på Caltexløkka, Ringnes Ølhage og LITE bar på Munchløkka – og ellers i alle barene hvor du kan nyte god drikke.

Logoen til Coop Mega

Coop Mega

Coop Mega er en dagligvarekjede med stort hjerte for økologi og vegetarmat. På Øya serverer de sin populære Oslotoast fra 2022, og en helt ny Tøyentoast! I loungen deres på Matområdet kan du slappe av, lade mobilen og få deg litt solkrem om du trenger det.

Ice

Ice leverer mobilabonnement, mobilt bredbånd og mobiltelefoner til både privatpersoner og bedrifter. De er Norges tredje største mobiloperatør med over 900 000 kunder. Stikk innom ice på Øya i år! De rigger nemlig opp en deilig festival-lounge hvor du kan slappe av, lade mobilen på en av ladestasjonene - eller ta årets beste festivalbilde.

Partnere

Carlings

Siden oppstarten har Carlings jobbet for å være den foretrukne jeansdestinasjonen med fokus på kvalitet, stil og innovasjon. De tilbyr et bredt utvalg av jeans fra kjente merker som Levi's, Lee og Diesel. Carlings streber etter å produsere ansvarlige produkter og opprettholde sine verdier basert på lidenskap for denim, subkultur og musikk.

Clear Channel

Clear Channel er et av Norges ledende utendørs medieselskap med markedets beste rekkevidde. Gjennom 18.000 digitale og klassiske reklameskilt, på nøye utvalgte steder rundt om i Norge, tilbyr de muligheten til å nå og engasjere mennesker med kreativ kommunikasjon i et utemiljø.

Solberg og Hansen

Solberg & Hansen er Norges største og eldste brenneri innen spesialkaffe. Siden 1879 har de søkt verden rundt etter de beste smakene, og på Øyafestivalen tar de med seg sine beste økologiske kaffepartier. I tillegg serverer de leskende isdrikker og nydelig bakst.

Nordisk film kino

Nordisk Film Kino, Norges største kinokjede, tar imot over 3 millioner besøkende årlig til en rik filmkultur fordelt på 65 saler i 21 kinohus. De tilbyr et mangfoldig filmutvalg som speiler både norsk og internasjonal kultur, og sørger for en varm og innbydende kinoopplevelse for alle sine kinogjester.

Skydda

Med unik kunnskap og riktige produkter skaper Skydda trygghet på arbeidsplassen. De utstyrer ledere og arbeidere med nødvendig kunnskap og utstyr, fordi en sikker arbeidsplass øker moral, lønnsomhet og rekruttering.

Logoen til Natur og Ungdom

Natur og Ungdom

Natur og Ungdom, Norges største miljøorganisasjon for unge, har siden 60-tallet kjempet for klima og miljø, og gir unge en stemme i miljøpolitikken. Øya har samarbeidet med dem om renovasjon og bemanning av miljøstasjonen siden tidlig 2000-tall, med 150-200 frivillige i sving hver festival.

Fretex

Fretex arbeider for et bedre miljø gjennom gjenbruk og for å gi folk nye muligheter i arbeidslivet, gjennom deres kjerneverdier: åpenhet, kjærlighet, lønnsomhet og engasjement. På Øyafestivalen har Fretex sin egen butikk på festivalen, hvor det er mulig å gi gamle plagg et nytt liv.

NoA

NoA er Skandinavias ledende aktør innen kreativ teknologi, spesialisert på kundeorientert vekst. Gjennom strategi, forretningsforståelse, kreativitet, data og teknologi hjelper NoA selskaper med å skape helhetlige kundereiser og sterke merkevareopplevelser. Alt NoA gjør er bygget på nordiske verdier som bærekraft, likestilling, mangfold og samarbeid.

Green Producers Club

Green Producers Club er vår samarbeidspartner i utviklingen av klimaverktøyet Green Producers Tool, som Øya også medeier av. Verktøyet, basert på vår miljøerfaring, lar oss ta informerte valg og rapportere karbonavtrykket fra Øyafestivalen hvert år.

Factlines

Factlines er et norsk teknologiselskap som spesialiserer seg på ESG-programvare for å forenkle bærekraftsarbeidet. Øyafestivalen, som er omfattet av Åpenhetsloven, bruker Factlines for å gjennomføre aktsomhetsvurderinger og dokumentere bærekraftige forbedringer internt og i leverandørkjeden.

Spire

Spire er en miljø- og utviklingsorganisasjon for ungdom og studenter som jobber for en rettferdig og bærekraftig verden med fokus på miljø, matsikkerhet, internasjonal handel og bærekraftig byutvikling. Spire har siden 2023 hatt et dedikert ansvar for håndteringen av Øyafestivalens gjenbruksglass.

Safteriet

Safteriet har siden 1997 laget saft og andre leskedrikker med fokus på bærekraft, kortreiste produkter og rene råvarer av ypperste kvalitet. Vi er stolte over å være den første festivalen som tilbyr Safteriets to brusnyheter - fRuktsmekk Kirsebær + Kirsebær og fRuktsmekk Hylleblomst + Sitron. Disse finner du i våre Snacskboder og på Pluss!

Sykkelsentralen

Årets Øyasykler er levert av Sykkelsentralen, startet i 2008 av Halvard for å bringe københavnsk sykkelkultur til Norge. Med butikker i Oslo og Trondheim, fokuserer de på urbane sykler av høy kvalitet. Sykkelsentralen prioriterer gode råd og ærlighet over inntjening, og kaller seg Norges hyggeligste sykkelbutikk med verdiene kvalitet, imøtekommenhet og ærlighet.

Bumble and Bumble

Bumble and Bumble tilbyr hårklipp og styling til årets Øya-artister.

Phoenix Klinikken

Phoenix Klinikken bygger på en helhetlig tankegang og tilnærming til mennesket. Med bred faglig erfaring og ulike kompetanser tilbyr Phoenix Klinikken behandlinger som akupunktur, massasje og kopping til årets Øya-artister.