Posted on

Seminar: Lær av spillbransjen

Frist for å melde seg på festivalseminar førstkommende fredag.

Jon Cato Lorentzen underviser i spillhistorie, har gitt ut bok om spillkultur og vært mangeårig kommentator om spillkultur i Aftenposten og på VGTV. Hans innsikt i spillkulturen og spillbransjen og hvordan disse bruker streaming til promotering og merkevarebygging, er noe vi vil høre mer om i panelet «Livestreaming fra festivaler».

Jon Cato, hvorfor skal festivaler streame?

– Festivaler bør streame konserter, seminarer, intervjuer, backstage, festivalområder og egne streamevents for å skape en enda mer omfattende, tidsriktig, verdifull og innovativ opplevelse for publikum, artister, sponsorer og partnere. Underholdning er ikke lenger enveiskommunikasjon, men interaktiv.
Og hva kan festivalarrangører lære av spillbransjen?
– Arrangørene kan lære hvordan man ivaretar communities, hvordan involvere publikum i produksjonsprosessen, hvordan kommunisere direkte med fansen, hvordan ta i bruk ny teknologi til å selge en merkevare og hvordan tjene penger digitalt. Spillbransjen er i forkant av den teknologiske utviklingen med kreative kommersielle løsninger og eksperimenter lenge før resten av kulturbransjen følger etter.

Fredag 5. august er frist for å melde seg på / kjøpe billett til festivalseminaret. Andre tema på seminaret er blant annet Digital Marketing, hvordan kunst kan skape trivsel på festivalområdet og en mer helhetlig og engasjerende festivalopplevelse, og matsvinn som er Øyafestivalens miljøfokus i år.

Info om seminaret her

Kjøp billett her!